Algemeen

Chalet

Hotel

Summer, city & incentives

Verzekeringen

Wintersport

Algemeen

Jazeker! Hiervoor kan je ons offerteformulier invullen of telefonisch contact opnemen. Jullie ontvangen het reisvoorstel van ons nadat wij jullie wensen en ideeën besproken hebben.
Wij rekenen eenmalig € 40,- administratiekosten per groep.
Ja. Wij brengen een borg in rekening van € 50,- per persoon met een totaal van maximaal € 2500,-.
Ja, na de boeking vragen wij een aanbetaling van 25% van de reissom (met een minimum van €175,- per reiziger) op basis van het minimum vereist aantal personen. 
Kan je niet meer op reis? Dan kunnen wij voor jou een annuleringskostennota opstellen. Deze kan je dan eventueel bij je verzekeringsmaatschappij indienen om zodoende de gemaakte reiskosten te claimen. 
Na aanvraag ontvang je binnen 3 weken deze annuleringskostennota van onze administratie. Wens je de nota sneller te ontvangen dan kan je hiervoor een spoed aanvraag doen. Je ontvangt de annuleringskostennota dan binnen 3 werkdagen van onze administratie. Kosten voor deze spoedaanvragen bedragen eenmalig €30,-.
In overleg is het mogelijk om een bagageruimte te organiseren zodat je bij vroege aankomst/laat vertrek je bagage kunt stallen. Neem hiervoor graag contact met ons op.
Het is niet mogelijk om een (deel van) de boeking kosteloos te annuleren. Graag verwijzen wij naar onze algemene voorwaarden voor meer informatie.
Bij de meeste accommodaties dien je om 10.00 of 11.00 uur uit te checken. Vergeet niet jullie kamersleutels in te leveren. 
Nadat jullie de reis bevestigd hebben, gaan wij het gewenste arrangement inboeken. Pas wanneer jullie de boekingsbevestiging hebben ontvangen is jullie boeking definitief.
Na het invullen van de borggegevens via ons systeem of email streven wij ernaar om binnen 15 werkdagen na thuiskomst de borg te restitueren. Indien er schade is gemaakt tijdens de reis kan dit langer duren. In dat geval dienen wij te wachten op een specificatie van de kosten van de schade.
Wij streven ernaar de eindfactuur 4 weken voor vertrek te versturen, deze dient voor vertrek te zijn voldaan.
Wens Business Events houdt een minimale groepsgrootte aan van 15 deelnemers.
Wij verzenden geen vliegtickets, enkel een boekingscode en/of ticketnummer waarmee je op de luchthaven kunt inchecken. In sommige gevallen is het mogelijk om online in te checken.
Er wordt geen BTW berekend, omdat de geboekte reis een dienst in het buitenland is.  

Chalet

Het ontbijt wordt tussen 08.00 – 09.30 geserveerd, de aanvang van het diner vindt plaats tussen 18.30 – 20.00. Op de aankomst dag zal het diner om 19.00 geserveerd worden. Indien je een chalet in zijn geheel hebt afgehuurd kun je in overleg met de staf zelf de ontbijt- en diner tijden afspreken binnen de aangegeven tijden (dit zal in overleg met de hoofdboeker gebeuren).
In ieder chalet is een radio/cd-speler aanwezig. Het is niet toegestaan eigen boxen/muziekinstallatie mee te brengen. In de meeste chalets is een tv met dvd speler aanwezig.
In overleg is het mogelijk om een bagageruimte te organiseren zodat je bij vroege aankomst/laat vertrek je bagage kunt stallen. Neem hiervoor graag contact met ons op.
In de meeste gevallen is het niet mogelijk om eerder in te checken, omdat de staf vanaf 10:00 uur druk bezig is om het chalet voor jullie komst weer helemaal schoon,-en in orde te maken. In overleg is het in sommige gevallen mogelijk om een bagageruimte te organiseren zodat je bij vroege aankomst/laat vertrek je bagage kunt stallen. Neem hiervoor graag contact met ons op.
 
Bedlinnen en handdoeken zijn inclusief. Een handdoeken pakket bestaat uit een grote en een kleine handdoek welke bij aankomst voor jouw klaarliggen. Halverwege jouw verblijf krijg je een schoon pakket.
De staf werkt gedurende het seizoen aan de hand van een weekmenu om zo een hogere kwaliteit te kunnen behalen (kosten- en tijdsbesparing en optimalisatie van de gerechten). Het dagelijkse menu bestaat uit meerdere gangen (een voorgerecht, een hoofdgerecht met warme groenten en een aparte aangeklede salade en een dessert) met een goede variatie aan ingrediënten. Dieëtwensen en allergiën kunnen jullie van tevoren via het registratiesysteem bij ons doorgeven en wij zorgen ervoor dat de chaletstaf hiervan op de hoogte is. Jullie staan ten allen tijde vrij de staf ter plekke te vragen om kleine aanpassingen in het menu! 
Op aanvraag kunnen wij graag het vervoer voor jullie organiseren per trein, privé touringcar of vliegtuig. Uiteraard kunnen jullie ook met eigen vervoer reizen.

In de meeste chalets verblijft de staf in het chalet. Zij hebben een eigen kamer met faciliteiten. In sommige chalets verblijft de staf elders (wel vlakbij).

 

Vaak is het mogelijk om bij het chalet te parkeren. Wel zijn er een beperkt aantal parkeerplaatsen beschikbaar bij de chalets. Laat ons vooraf graag even weten met hoeveel auto’s jullie wensen te komen dan kunnen wij jullie informeren over de beschikbaarheid en de eventuele kosten. 
Vanaf seizoen 2022/2023 wordt er bij een verblijf van drie nachten, 2x diner verzorgd en bij een verblijf van vier nachten, wordt er 3x diner verzorgd. Reis je van zaterdag tot dinsdag, dan is er geen diner op maandag. Reis je van woensdag tot zaterdag, dan is dit op de vrijdag. Deze dag heeft de chaletsstaf in de avond vrij. Uitzonderingen of andere afspraken kunnen voorkomen, ga deze altijd na bij jouw hoofdboeker/organisator van de reis.
Deelnemers ontvangen kort voor vertrek een persoonlijke voucher per e-mail waarin alle belangrijke informatie omtrent de reis vermeld staat. De hoofdboeker ontvangt ook de voucher voor accommodatie. 
In al de chalets geldt een niet-roken beleid. Dit geldt voor alle ruimtes in het chalet. Wordt er toch gerookt in het chalet dan wordt er een boete in rekening gebracht.
 
Vanaf 16:00 uur kunnen jullie het chalet in. De staf zorgt ervoor dat het chalet weer helemaal spik en span is en zal jullie met open armen ontvangen. 
Op 10:00 uur na het ontbijt dienen jullie weer uit te checken. 
Het catered chalet concept biedt geen hotelservice. De staf maakt bijvoorbeeld niet de bedden op iedere dag. Wel houdt de chaletstaf de gezamenlijke ruimtes schoon, en worden de prullenbakjes in de badkamers bijgehouden. Daarnaast houdt de staf zich voornamelijk bezig met het verzorgen van het eten, het gevuld houden van de gasten-koelkast, het de gasten naar hun zin te maken en de gasten voorzien van informatie waar nodig.  
Wanneer je als groep de drankjes vooraf hebt afgekocht (je kunt dit nagaan bij de hoofboeker) dan zijn de drankjes van 07.00 uur – 00.00 uur inclusief. Dit zijn koffie, thee, fris, bier en wijn. Sterk alcoholische dranken zijn niet inclusief, deze mag je wel zelf meenemen. Wanneer de drankjes niet inclusief in jouw arrangement zijn dan worden deze dranken per fles en krat achteraf gefactureerd. De staf houdt dit per dag bij en je zult dagelijks de genuttigde dranken dienen af te tekenen.
Informeer bij de hoofdboeker of jullie een drankenpakket hebben afgenomen. Wanneer dit het geval is dan zijn de dranken gedurende de hele dag inclusief. In ieder chalet is een gasten ijskast aanwezig, deze wordt steeds aangevuld door de staf. Jullie kunnen de drankjes gewoon pakken wanneer je wilt. 

Hotel

Jazeker! Hiervoor kan je ons offerteformulier invullen of telefonisch contact opnemen. Jullie ontvangen het reisvoorstel van ons nadat wij jullie wensen en ideeën besproken hebben.
In overleg is het mogelijk om een bagageruimte te organiseren zodat je bij vroege aankomst/laat vertrek je bagage kunt stallen. Neem hiervoor graag contact met ons op.
Bij de meeste accommodaties dien je om 10.00 of 11.00 uur uit te checken. Vergeet niet jullie kamersleutels in te leveren. 
Op de dag van aankomst zijn de kamers vaak rond 15.00 uur klaar. Mochten jullie voor 15.00 uur arriveren, dan is er meestal een ruimte beschikbaar waar jullie je kunnen omkleden om vroeg de piste op te gaan. In de meeste hotels is het niet mogelijk om voor 08.00 uur te arriveren en is de receptie na 22.00 uur gesloten. Verwachten jullie voor 15.00 uur of na 22.00 uur aan te komen in hotel, dan vernemen wij dat graag, zodat de receptie hier rekening mee kan houden. Op de vertrek dag dienen jullie de kamer om 10.00 uur of 11.00 uur uit te checken (afhankelijk van het hotel), tenzij anders afgesproken.
Het ontbijt wordt vaak tussen 07.30 uur – 10.00 uur geserveerd, de aanvang van het diner hangt van het hotel af, hierover worden jullie bij de check-in geinformeerd.

Summer, city & incentives

Jazeker! Hiervoor kan je ons offerteformulier invullen of telefonisch contact opnemen. Jullie ontvangen het reisvoorstel van ons nadat wij jullie wensen en ideeën besproken hebben.
Nee. Wij helpen ook graag met de organisatie van een reis waarvan de bestemming niet op onze website staat. Geen aanvraag is ons te gek. Bel of mail ons gerust om je wensen en ideeën door te spreken. 
Zeker, naast mooie hotels bieden wij ook graag privé accommodaties aan zoals een villa of landhuis. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de bestemming. Bij een reis naar de Ardennen en Champagne worden dit soort accommodaties vaker aangeboden dan bij een stedentrip. Neem gerust contact met ons op, wij spreken graag de mogelijkheden met je door.
Voor veel landen in Azië, Afrika, Midden- en Zuid-Amerika, rond de Middellandse Zee en Oost-Europa zijn vaccinaties verplicht of geadviseerd. In deze landen komen infectieziekten voor, zoals hepatitis A, buiktyfus en gele koorts. Via deze website kan je nakijken of een vaccinatie nodig hebt voor je reis.
Nee, dit is vaak niet nodig. Onze reizen worden vaak naar een EU- of Schengenland geboekt. Bij een kort verblijf in een van deze landen is een visum niet nodig. 
Ook bij landen als Marokko en de V.A.E. is een visum niet nodig bij een kort verblijf, mits je een Nederlandse nationaliteit hebt. 
Nadat jullie geboekt hebben, maken jullie kosteloos gebruik van ons handige online registratiesysteem. Hierin kunnen deelnemers zichzelf registreren. Ook extra opmerkingen en dieetwensen kunnen in het registratiesysteem worden aangegeven.
In overleg is het mogelijk om een bagageruimte te organiseren zodat je bij vroege aankomst/laat vertrek je bagage kunt stallen. Neem hiervoor graag contact met ons op.
Het is niet mogelijk om een (deel van) de boeking kosteloos te annuleren. Graag verwijzen wij naar onze algemene voorwaarden voor meer informatie.
Op aanvraag kunnen wij graag het vervoer voor jullie organiseren per trein, privé touringcar of vliegtuig. Uiteraard kunnen jullie ook met eigen vervoer reizen.
Bij de meeste accommodaties dien je om 10.00 of 11.00 uur uit te checken. Vergeet niet jullie kamersleutels in te leveren. 
Wij verzenden geen vliegtickets, enkel een boekingscode en/of ticketnummer waarmee je op de luchthaven kunt inchecken. In sommige gevallen is het mogelijk om online in te checken.
Jazeker, wij denken graag met jullie mee! Contacteer ons gerust. Ons team staat klaar om met jullie mee te denken over de bestemming, leuke activiteiten, passende restaurants en meer. 

Verzekeringen

De groepsannuleringsverzekering is enkel een verzekering voor het bedrijf. Deze verzekering sluit je af om bij de volgende gevallen verzekerd te zijn:
  • Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongeval letsel van één van de verzekerde groepsleden (max. 100 personen ten opzichte van elkaar), als deze gebeurtenis zich voordoet binnen een periode van 2 maanden voor de ingangsdatum van het verblijf, dan wel tijdens het verblijf.
  • Faillissement van de groep.
  • Uitvallen van de gehuurde accommodatie door brand, ontploffing, blikseminslag of storm (niet voor tenten).

Nee, de groepsannuleringsverzekering is enkel een verzekering voor het bedrijf. Het bedrijf is dan voor het volgende verzekerd:
  • Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongeval letsel van een één van de verzekerde groepsleden (max 100 personen ten opzichte van elkaar), als deze gebeurtenis zich voordoet binnen een periode van 2 maanden voor de ingangsdatum van het verblijf, dan wel tijdens het verblijf.
  • Faillissement van de groep.
  • Uitvallen van de gehuurde accommodatie door brand, ontploffing, blikseminslag of storm (niet voor tenten).
Bij het boeken van je reis dien je direct een annuleringsverzekering af te sluiten. Wanneer er dan deelnemers ziek worden of een andere geldige reden hebben voor een annulering dan ben je daarvoor verzekerd. De voorwaarden voor de individuele annuleringsverzekering kan je hier nalezen. De kosten van de annuleringsverzekering komen uit op: 5,5% van de reissom waarover 21% assurantiebelasting voldaan dient te worden + € 3,50 poliskosten. Wanneer je deze verzekering op een later tijdstip afsluit dan worden bestaande ziekten, kwalen en situaties uitgesloten.

Tijdens de reis dient de groep een reisverzekering inclusief wintersportdekking te hebben. Dit kan een groepsreisverzekering zijn of een individuele reisverzekering speciaal afgesloten voor deze reis. Wanneer mensen een doorlopende reisverzekering hebben is deze alleen geldig wanneer de reis niet vanuit het bedrijf wordt georganiseerd. Zie onder alle kosten.

Extra is een groepsannuleringsverzekering mogelijk. Deze verzekering heeft enkel betrekking op het bedrijf. Klik hier voor informatie over de groepsannuleringsverzekering.
Ja, dat kan. Als je de annuleringsverzekering later dan 7 dagen na het boeken van je reis afsluit, geldt er een beperking. Je krijgt dan geen annuleringskosten vergoed als je de reis moet annuleren voor een verzekerde reden die al bekend was in de 3 maanden voordat je de verzekering afsloot.
Bij wintersportreizen raden wij ten zeerste aan om een reisverzekering af te sluiten met wintersportdekking! Wanneer de reis vanuit het bedrijf georganiseerd wordt is het bedrijf verantwoordelijk voor de verzekeringen. Denk ook goed na over een annuleringsverzekering. De relatief lage kosten wegen niet op tegen de kosten die gemaakt worden bij schade, pech en/of annuleren. Voor meer informatie over de verzekeringen klik hier.

Klik hier voor de groepsannuleringsverzekering
Klik hier voor de kortlopende reisverzekering
Klik hier voor de groepsreisverzekering
Klik hier voor de kortlopende en allrisk annuleringsverzekering
Je gaat met een groep op reis en bent als hoofdboeker verantwoordelijk voor de reis. Zorg daarom dus te allen tijde dat je goed verzekerd op reis gaat.
Wij hebben de laatste verzekerings nieuwtjes voor jou op een rijtje gezet, klik hier
 
Indien je een verzekering via ons hebt kan je de schade online melden bij A.S.R, klik hier om het aan te melden. Indien je documentatie van ons nodig hebt kan je ons mailen.
De kosten van de groepsannuleringsverzekering is een percentage van de reissom en afhankelijk van het aantal personen wat u ten opzichte van elkaar wenst te verzekeren: 
  • 10 t/m 20 deelnemers
  • 3,50% + 21% assurantiebelasting*
  • 21 t/m 40 deelnemers
  • 4,50% + 21% assurantiebelasting*
  • 41 t/m 60 deelnemers
  • 5,50% + 21% assurantiebelasting*
  • 61 t/m 80 deelnemers
  • 5,50% + 21% assurantiebelasting*
  • 81 t/m 100 deelnemers
  • 6,00% + 21% assurantiebelasting*
*+ € 3,50 poliskosten
 
Wij hebben een groepsreisverzekering welke inclusief wintersportdekking is en ook een klein bedrag voor gemaakte schade aan de accommodatie dekt. De tarieven zijn als volgt:
t/m 25 personen € 25,-
t/m 50 personen € 47,50
t/m 75 personen € 68,75
t/m 100 personen € 87,50
Exclusief € 3,50 poliskosten Prijzen zijn per dag
 
 

Bel de A.S.R. hulplijn: +31 20 65 15 777 (24 uur per dag bereikbaar)
 
Nee, er zit geen overlapping in deze verzekering. Wanneer jullie beide verzekeringen afsluiten ontvangen jullie wel 1% korting op de premie.

Wintersport

Jazeker! Hiervoor kan je ons offerteformulier invullen of telefonisch contact opnemen. Jullie ontvangen het reisvoorstel van ons nadat wij jullie wensen en ideeën besproken hebben.
In Oostenrijk en Zwitserland is het verplicht een vignet aan te schaffen. Dit kan vooraf via de ANWB of bij (een pompstation bij) de grensovergang. In Frankrijk kan je een “route Peage” rijden. Dit houdt in dat je geld betaalt voor het gebruik van de weg. 
Sneeuwkettingen zijn verplicht in de winter en wij raden dan ook aan deze altijd in de auto te hebben liggen wanneer jullie voor de wintersport naar de Alpen vertrekken. 
Winterbanden zijn verplicht in Oostenrijk, Zwitserland, Italie en Duitsland. In Frankrijk zijn ze niet verplicht maar wij raden ze wel aan bij winterse omstandigheden. 
Nadat jullie geboekt hebben, maken jullie kosteloos gebruik van ons handige online registratiesysteem. Hierin kunnen deelnemers zichzelf registreren. Bij wintersportreizen kunnen ook de voorkeuren voor skipassen, skiverhuur en skiles worden doorgegeven. Ook extra opmerkingen en dieetwensen kunnen in het registratiesysteem worden aangegeven.
Bij de meeste accommodaties zijn de kamers tussen 15.00 en 16.00 uur gereed. Houd er rekening mee dat een aankomst na 21.00 uur vaak niet mogelijk is omdat de meeste accommodaties geen 24/7 receptie hebben. Verwachten jullie later dan 21.00 uur aan te komen dan dienen jullie dit vooraf te bespreken.
Indien de skipas is inbegrepen of optioneel is bijgeboekt ligt deze voor je klaar in de accommodatie bij aankomst. De borg van de skipas ontvang je enkel en alleen retour als je de skipas inlevert bij de bergbahnen.
Zeker! Graag kunnen wij de gewenste ski/snowboard les(sen) voor jullie reserveren. Wij boeken altijd privélessen in en de kosten dienen per eindfactuur te worden voldaan. Iedere deelnemer kan in het systeem aangeven of hij/zij skilessen wil.
Dat is mogelijk. Graag kunnen wij het gewenste skimateriaal voor jullie reserveren. Het ligt dan op naam klaar bij de verhuur en met je persoonlijke voucher kan je het materiaal ophalen.
In overleg is het mogelijk om een bagageruimte te organiseren zodat je bij vroege aankomst/laat vertrek je bagage kunt stallen. Neem hiervoor graag contact met ons op.
Tot twee weken voor vertrek kan een skipas nog geannuleerd worden, tegen 15% kosten. 
Binnen 2 weken voor vertrek en na afronding van het project kunnen wij de skipassen niet meer annuleren. Je kan de pas eventueel ter plaatse bij de liftmaatschappij proberen te retourneren.
Indien je de reis annuleert en een annuleringsverzekering hebt afgesloten dan kan je deze kosten via een annuleringskostennota bij je verzekeringsmaatschapij proberen te claimen.
Het is niet mogelijk om een (deel van) de boeking kosteloos te annuleren. Graag verwijzen wij naar onze algemene voorwaarden voor meer informatie.
Ja, je kan je gereserveerde materiaal kosteloos annuleren. Neem hierover graag contact met ons op.
Op aanvraag kunnen wij graag het vervoer voor jullie organiseren per trein, privé touringcar of vliegtuig. Uiteraard kunnen jullie ook met eigen vervoer reizen.
Bij de meeste accommodaties dien je om 10.00 of 11.00 uur uit te checken. Vergeet niet jullie kamersleutels in te leveren. 
Deelnemers ontvangen kort voor vertrek een persoonlijke voucher per e-mail waarin alle belangrijke informatie omtrent de reis vermeld staat. De hoofdboeker ontvangt ook de voucher voor accommodatie. 
Wij verzenden geen vliegtickets, enkel een boekingscode en/of ticketnummer waarmee je op de luchthaven kunt inchecken. In sommige gevallen is het mogelijk om online in te checken.
Jazeker, wij denken graag met jullie mee! Contacteer ons gerust. Ons team staat klaar om met jullie mee te denken over de bestemming, leuke activiteiten, passende restaurants en meer. 
img-2076-1

Kan ik helpen?